sâmbătă, 9 octombrie 2010

CULESE DE LA ROMANI...sau CA LA NOI LA NIMENI!






Greva NU


Grecia a cazut. Economia Greciei este la pamant, acum, ca aceea a Bulgariei anilor `90. Urmeaza Romania.
Pe-aici e „trendy”, e „en vogue” sa faci greva. Cine mai poate face greva! Eu nu pot. Nu-s angajat al statului, nu-s „bugetar”. Bugetarilor li se taie 25% din salarii. Din toate salariile, dupa cum spune „p-afaristul” ministru al Finantelor, nu doar din cele nesimtite. Eu, daca nu-s bugetar, n-am taiere de salariu si nici de ce face greva ori „miting”. De fapt, nu-s deloc salariat, prin urmare, nici sindicalist n-am cum sa fiu. Hm, iar nu pot face greva.
Si pensionarii vor ramane fara 15% din pensii. Dar eu nu-s nici pensionar. Adica, iar nu am motiv de greva.
Si, totusi, vreau sa fiu si eu in pas cu moda. Sa fac si eu greva.
Si voi face!
Am ca unica sursa de venit o indemnizatie de handicap gradul II permanent. 234 de lei. Nu se taie, nu se impoziteaza. Dar mai am si o casa la tara. Si vreo trei hectare de pamant (plus padurea). Unu-i chiar langa casa. Ce bine e sa fii handicapat! Nu te angajeaza nimeni, indiferent de ce, de cate calificari si specializari ai, chiar daca ai si experienta intr-un sau in mai multe domenii. Da’ macar nu platesti impozit pe locuinta si terenul aferent!
Si fac greva! Adica, voi cumpara doar zahar si ulei. Platesc doar curentul electric; scump rau tare, da’ face! Doua becuri economice de cate 12 wati, unu-n bucatarie si unu-n dormitor. Mai mult le dau hotilor de la Electrica pentru abonamentul radio, radio pe care nu-l am, ca am „difuzor”. Apa NU platesc; vine prin „cadere” din izvorul de pe deal. Paine NU cumpar; am un hectar cu grau, macin la moara sa fac paine si sa mai dau si la pui. Puii de gaina, de rata, de gasca, de curca si de bibilica. Malai si fasole NU cumpar; am un hectar cu porumb, fasole si dovleci, macin la moara, am si de mamaliga, dau si pasarilor, si porcilor. Ca am si doi porci frumosi. Le dau si dovleci, fasolea e doar pentru mine. Deci, nici oua NU cumpar, NU cumpar nici carne. Pentru ca am si doua capre, NU cumpar nici lapte, nici branza. Pe legume si zarzavat NU dau bani, ca am de toate in gradina. Nici pe fructe NU cheltui. Ce livada frumoasa am! Meri si pruni sunt multi, ba am si un gutui, un cires, un nuc si doi aluni, un visin si un par. Capsune am langa legume, iar zmeura, fragi si mure sunt destule pe coasta dealului, langa padure.
Din padurea de trei hectare am cu ce ma incalzi toata iarna si cu ce prepara mancarea tot anul. Ba, mai fac si-un ban. Si-mi raman lemne si pentru cate-un gratarel.
Nici pe apa NU dau banii si nici pentru incalzire NU cheltui.
Si otetul mi-l fac singur din prune sau din vin (adevarat, din strugurii din bolta de vita de pe terasa). NU dau bani pe bauturi alcoolice, ca ma pricep sa fac si tuica, si palinca. Chiar si vinul il nimeresc bun.
Oof, ce ma fac? Vine vara si apare cheltuiala-n plus.
Cum cu ce? Cu berea!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu